Jobba hos oss
Vill du också vara med på vår resa att skapa det bästa bolaget inom teknisk service till Sveriges hushåll?
Vill du bli en del av Servly?
Att jobba inom Servly innebär det bästa av två världar. Som anställd på ett av våra bolag blir du en del av ett mindre team med närhet till kollegor och kunder. Som en del av Servly Group finns fördelarna att tillhöra ett större bolag med möjligheter till utbildning, utveckling och att vara med och bygga något större.
Utbildning är något vi fäster stor vikt vid
Att arbeta inom Servly som installatör eller servicetekniker innebär utbildning och utveckling varje dag på jobbet i form av nya kunder, nya produkter och nya typer av problem att lösa. På många av våra bolag utbildar vi medarbetare från grunden, en stor del av utbildningen består av att gå med en erfaren mentor som visar och utbildar ute på fältet kompletterat med teoretiska och praktiska utbildningsinsatser.
Inom Servly har vi en egen akademi där vi tar fram utbildningar för gruppen. Till exempel får alla bolag och medarbetare i gruppen en utbildningsdag kring vår värdegrund som brukar vara mycket uppskattad. Det finns också stora möjligheter till vidareutveckling inom gruppen inom många områden.
Nationell yrkesutbildning (NY) i Varberg
Hösten 2024 startar en nationell yrkesutbildning i Varberg för ”Servicetekniker industri- och hemprodukter”. Servly är samarbetspartner till utbildningen och vi är glada att det nu finns en extern utbildning för servicetekniker då det finns stor efterfrågan på yrkesgruppen inom Servly och i branschen som helhet. Nedan finns mer info om utbildningen och hur man ansöker.
Från problem till lösning:
Vilmas vardag som servicetekniker
Möt Vilma Mårtensson, servicetekniker på Servly Group i Varberg sedan två år tillbaka. Vilma delar med sig av vad som gör hennes jobb så spännande och utmanande – från känslan av att vara en problemlösande detektiv till de oväntade situationer som varje dag för med sig.
- Det bästa med jobbet är att alla dagar ser olika ut. Man lär sig något nytt hela tiden, då inget är det andra likt. Det kan vara dolda fel som inte syns. Då behöver man tycka det är kul att felsöka och vara lite som en detektiv. Det är också viktigt att ha tålamod för att lyckas, då det tar sin tid. Man strävar efter att allt ska bli rätt från start, men varje uppdrag är unikt och man ställs ofta inför nya utmaningar där förberedelser bara kan ta en så långt.
Vilma stortrivs i rollen som servicetekniker och berättar hur en vanlig arbetsdag kan se ut.
Teknikansvarig på Servly Group: Möjligheter och utmaningar för en servicetekniker
Vi träffade Michael ''Micke'' Svensson, teknikansvarig på Servly Group i Varberg, för att diskutera utvecklingen i branschen som servicetekniker. Micke och hans kollega drev företaget sedan 1998, och för fyra år sedan blev det en del av Servly Group AB.
I vårt samtal berättar Micke om vikten av vidareutveckling för att klara av arbetet som servicetekniker...
Lediga tjänster
Vi söker ständigt nya duktiga medarbetare som vill vara med att utveckla Servly - oavsett om du söker ditt första jobb eller redan är en erfaren servicetekniker. Viktigast är att du delar vår passion och stolthet att ge våra kunder den bästa upplevelsen.
Spontanansökan
Vi växer och söker ständigt efter nya medarbetare som vill vara med att utveckla Servly och våra bolag. Är du nyfiken? Skicka in en spontanansökan!
Gör en spontanansökan genom att fylla i formuläret